Telephelyi hulladékkezelés

 

Hulladék újrahasznosításával, kezelésével kíván foglalkozni? Akkor jó helyen jár, megtalálta azt, akit keresett! Cégünk, a Perfect Complex Build Kft., komplex szolgáltatást nyújt attól a ponttól kezdve, hogy Ön megtervezi a tevékenységét, az engedélyeztetésen át a folyamatos környezetvédelmi szakértői szolgáltatásokig. Gyakorlati segítséget nyújtunk a hulladékgazdálkodással foglalkozni kívánó vállalkozásoknak, segítünk a helyszín kiválasztásában, a hatósági ügyek intézésében, majd ha már üzemel a létesítmény, akkor a napi környezetvédelmi kötelezettségek teljesítésében is.

 

Amennyiben egy vállalkozás máshonnan a telephelyére szállít vagy befogad hulladékot, akkor engedélyköteles hulladékgazdálkodási tevékenységet folytat. Ezt aztán a pontos kezelési, illetve hasznosítási tevékenység ismeretében, valamint a beszállított és kezelt hulladék napi és éves mennyiségétől függően kell engedélyeztetni. Jó hír, hogy vállalkozásunk, a Perfect Complex Build Kft. teljeskörű segítséget nyújt Önnek ebben. Meghatározzuk, hogy pontosan milyen engedély szükséges ahhoz, hogy legálisan végezhesse tevékenységét, majd az egész engedélyeztetést végigkövetjük.

 

A leggyakoribb esetek, amikor telephelyi gyűjtés szükséges:

 

  • Hulladék telephelyi gyűjtése - Minden olyan esetben engedélyeztetni szükséges, amikor a máshol keletkezett hulladék a telephelyre kerül. Ilyen lehet az is, amikor csak átmenetileg szállítja be egy hulladékszállító cég a hulladékát a telephelyére annak érdekében, hogy másik vállalkozásnak továbbadja.
  • Hulladék előkezelése és kezelése - Ezen tevékenység keretében a hulladékot válogatják, aprítják, tömörítik, azonban továbbra is hulladék marad, termékként történő értékesítése nem tervezett. Sok esetben hasznosítás is követi, ebben az esetben hasznosítást megelőző műveletekről, azaz előkezelésről beszélünk.
  • Hulladék hasznosítása - A hasznosított hulladékot többé már nem tekinti a jog hulladéknak, hiszen termékként értékesíthető. Többek között építési-bontási hulladék hasznosítható törés és aprítás által, viszont fontos megjegyezni, hogy ez utána csak akkor felhasználható - például útalapként - ha azt engedéllyel rendelkező hulladékhasznosító vállalkozás dolgozta fel és a hulladék megfelelőségét igazolni is tudja. Mostanság, amikor az építőipari alapanyagok ára az egekben van, igen jó lehetőség, ha valaki értéket tud teremteni a hulladékból!

 

A körforgásos gazdaságra történő áttérés ma már mindennapi beszédtéma az ágazatban. Lehetőséget biztosítunk Partnereinknek, hogy ne maradjanak le az átállásban, hanem jó pozícióból várják az egyre szigorodó újrahasznosítási normákat, hiszen a jövőben egyre inkább meg kell tanulnunk jól használni a hulladékban rejlő potenciált és minél nagyobb arányban újrahasznosítani.

 

Ha bármilyen hulladékgazdálkodási, környezetvédelmi témában kérdése merül fel, keressen minket bizalommal e-mailben a perfect.build888@gmail.com e-mail-címen, vagy pedig hívja irodavezetőnket a +36 70 882 5876 számon.

 

 

Az engedélyeztetés menete

 

Mit kell átgondolnia, mielőtt belevágna az engedélyeztetésbe? Mi minden határozza meg az engedély típusát és a költségeket? Milyen lépésekből áll az engedélyeztetés?

 

Az engedély típusa

 

Ahogy fentebb kiemeltük, több típusú engedély megszerzésére is lehetőség van annak megfelelően, hogy mi a végezni kívánt tevékenység. Ezt most az alábbiakban egy rövid checklistával szemléltetjük:

 

  1. Be szeretné szállítani a telephelyére a hulladékot?
    • Ha IGEN, akkor engedélyeztetnie kell a telephelyi hulladékgazdálkodást (lásd 2. pont).
    • Ha NEM, mert csak szállítja a hulladékot, de az nem kerül be a telephelyre, akkor hulladékszállítási engedélyre van szüksége. Erről ide kattintva tájékozódhat. 
  2. Szeretné a telephelyére beszállított hulladékot bármilyen módon kezelni? (Pl.: válogatni, darabolni, tisztítani, törni, stb...)
    • Ha NEM, akkor Önnek csak hulladékgyűjtési engedélyre van szüksége.
    • Ha IGEN, akkor lépjen tovább a 3. pontra.
  3. Szeretné, ha az Ön által kezelt hulladék "kikerülne a hulladékstátuszból", vagyis termékként eladható lenne?
    • Ha NEM, akkor Önnek hulladékgyűjtési és -előkezelési engedélyre van szüksége.
    • Ha IGEN, akkor hulladékhasznosítási engedélyre van szüksége (egyes Kormányhivatalok igazgatósági területén ehhez gyűjtési és adott esetben előkezelési engedély megszerzése is szükséges).

 

Ezen rövid kérdéssor alapján már látható is, hogy a különböző engedélyek közül melyik jelenti a megoldást az Ön tevékenysége számára.

 

Mekkora lesz a kapacitás?

 

A következő fontos szempont, ami meghatározza az engedélyeztetés menetét az, hogy mennyi hulladék lesz napi, illetve éves szinten érintett a tevékenységben.

 

A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet értelmében a veszélyes hulladékot hasznosító telephely méretmegkötés nélkül, míg a nem veszélyes hulladékot hasznosító telephely 10 tonna/nap hasznosítási kapacitás felett előzetes környezetvédelmi vizsgálatra kötelezett. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg évi 3000 tonnánál több nem veszélyes hulladékot szeretne a vállalkozás hasznosítani, akkor egy nagyobb lélegzetvételű környezetvédelmi vizsgálatot kell lefolytatni, melynek keretében arra vagyunk kíváncsiak, hogy a tevékenységnek van-e jelentős környezeti hatása. Fontos, hogy csak gyűjtési tevékenység esetén nincs ilyen méretmegkötés, az nagyobb volumenben is folytatható előzetes környezetvédelmi vizsgálat nélkül.

 

Milyen lépésekből áll az engedélyeztetés?

 

Amennyiben a vállalkozás nem rendelkezik környezetvédelmi azonosítószámokkal (KÜJ- és KTJ-szám), úgy először azok igénylésével kezdünk. Emellett részletes listát adunk az Ügyfeleink számára minden olyan dokumentumról, melyek beszerzése szükséges az engedélyeztetéshez. Fontos, hogy a telephelynek meg kell felelnie a rendeletben előírt elvárásoknak. Ezek közül a legfontosabbak:

 

  • A burkolatnak, ahol a hulladékot tárolják egységesnek és egybefüggőnek kell lennie.
  • A dolgozók részére a szociális helyiségeket (mosdó, öltöző) biztosítani kell.
  • A telephelynek olyan területen kell lennie, ahol erre a helyi szabályozási terv lehetőséget ad.
  • A telephelynek rendelkeznie kell olyan mérleggel, ahol a beérkező, illetve kiszállított hulladék mennyisége mérhető. (Ez adott esetben megoldható egy közeli, hídmérleggel rendelkező telephellyel kötött mérlegelési szerződés keretein belül is.)

 

A telephely kialakításának megvizsgálása és a hiányosságok korrigálása után telepengedélyeztetési eljárást kell lefolytatni a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendeletnek megfelelően. Az ehhez szükséges környezetvédelmi tervfejezet elkészítését irodánk vállalja, de megegyezés szerint akár a teljes telepengedélyeztetési folyamatot végigvisszük. A telepengedélyt a helyi önkormányzat jegyzője adja ki, melyet aztán az adott cég az érintett telephelyen határozatlan ideig használhat, vagyis a telepengedélyt nem kell megújítani.

 

Amennyiben a tevékenység mérete nem esik abba a kategóriába, hogy előzetes környezeti vizsgálatot kelljen lefolytatni, úgy általában nem feltétel a személyes kiszállás, de természetesen ez is megoldható. Azonban amennyiben a tevékenység volumene nagyobb, úgy általában a helyszín személyes megismerése is szükséges a megfelelő minőségű szakértői anyag összeállításához.

 

Mennyibe kerül az engedélyeztetés?

 

Leendő Ügyfeleink számára minden esetben egyedi árajánlatot készítünk, ugyanis a tevékenység pontos ismerete nélkül nem határozhatóak meg a költségek. Nagyon sok függ az elhelyezkedéstől (érint-e valamilyen védelem alatt álló területet - például vízbázis védőövezetét, Natura 2000-es területet, ökológiai folyosót, stb...), és a tevékenység pontos típusától és méretétől is.

 

A Hatósági díjak azonban elég pontosan ismerhetőek:

  • Telepengedélyre minden esetben szükség van, melynek igazgatási szolgáltatási díja összesen 70.400 Ft.
  • A hulladékgazdálkodási engedély igazgatási szolgáltatási díjának összege gyűjtés esetén 120.000 Ft, gyűjtés és előkezelés esetén 240.000 Ft, míg hasznosítás esetén 470.000 Ft. Tapasztalataink szerint megyénként is változik, hogy hasznosítás esetén elkéri-e a Hatóság a gyűjtésre és/vagy az előkezelésre vonatkozó díjat is. Természetesen ennek minden engedélyeztetés előtt pontosan utánajárunk Ügyfeleink részére.
  • Amennyiben előzetes vizsgálati dokumentáció készítése is szükséges (veszélyes hulladék esetén minden esetben, nem veszélyes hulladék esetén pedig 10 tonna/nap kapacitás felett), úgy annak igazgatási szolgáltatási díja 250.000 Ft. 

 

Ha környezetvédelem vagy hulladékgazdálkodás, akkor Ön megtalálta a Perfekt megoldást!

 

 

Elérhetőségeink

 

Telefonszám:

+36 70 882 5876

 

E-mail:

perfect.build888@gmail.com

 

A Kapcsolat fülre kattintva közvetlenül is írhat nekünk.

Néhányan elégedett partnereink közül

Tici Transport Kft.

Transolut Kft.

Kraft HD Zrt.

I-CONT Trader Kft.

Kop-Co Plast Kft.

Arrabona Ökotrans Nonprofit Kft.

Kecskeméti Városüzemeltetési Nonprofit Kft.

Budafok-Tétényért Városfejlesztő Kft.

Ádi-Mer 2015 Kft.

Jenati Trans Kft.

M.Z. Petrol Bt.

Uniszolg Bt.

Pro-Money Kft.

Krizsó és Társa 2010 Kft.

Juder Kft.

MoZso Service Kft.

S-Z Mátra Bau'97 Kft.

Neco-Bau 2000 Kft.

Deák-Trió Sped Kft.

Gépimpex Kft.

Horváth Eurotrans Kft.

Potvorszki Attila e.v.

Dékány Marianna e.v.

Perger Sándor e.v.

Juhász Sándor e.v.

Tóth Barnabás e.v.

Szlovencsák Zsolt e.v.