Mit kell tudni a hulladékgazdálkodásról?
A hulladékgazdálkodás a keletkező hulladékok szakszerű kezelését, újrahasznosítását és ártalmatlanítását foglalja magában. Célja a környezetterhelés csökkentése és az erőforrások fenntartható felhasználása. Ide tartozik a hulladékok gyűjtése, szállítása, válogatása és előkezelése is. Fontos eleme az újrahasznosítás és az energetikai hasznosítás, amely során értékes másodnyersanyagokat vagy energiát nyerhetünk vissza. A veszélyes hulladékok kezelése különösen szigorú szabályozás alá esik, mivel ezek komoly környezeti kockázatot jelenthetnek, de elmondható, hogy a teljes hulladékgazdálkodás szigorúan szabályozott tevékenység, amelyet csak engedéllyel rendelkező cégek végezhetnek.
Cégünk, a Perfect Complex Build Kft. sokéves tapasztalattal, szakértő csapattal várja megkeresését hulladékgazdálkodási engedélykérelmének elkészítésére vonatkozóan. Számunkra mindig az Ügyfél az első!
Célunk, hogy a gördülékeny ügyintézéssel könnyűvé tegyük a hulladékgazdálkodási engedély megszerzését. Nem kérdezünk feleslegesen, nem húzzuk az időt, viszont minden olyan fontos témára kitérünk, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy vállalkozása teljesen jogszerűen tudja végezni tevékenységét.

Mikor van szükség hulladékgazdálkodási engedélyre?
Röviden: minden olyan esetben, amikor egy vállalkozás hulladék szállítását, összegyűjtését, kereskedelmét, kezelését vagy hasznosítását végzi.
Bővebben:
- Ha valaki rendszeresen szállítja a saját hulladékát az engedéllyel rendelkező hulladékátvevőkhöz.
- Ha egy önkormányzat, vagy egy önkormányzati cég a közterületi hulladékgyűjtőket űríti és elszállítja a hulladéklerakóba
- Az építési területekről történő építési-bontási hulladék szállítása is engedélyköteles. Abban az esetben is, ha az később hasznosításra kerül, és például alapozásra használják fel.
Mi alapján történik az engedélyeztetés?
A hulladékgazdálkodási engedélyt a területileg illetékes hulladékgazdálkodási hatóság adja ki 5 éves időtartamra a jogszabályban, jelen esetben a hulladékgazdálkodási tevékenységek nyilvántartásba vételéről, valamint hatósági engedélyezéséről szóló 439/2012 (XII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott tartalmi követelmények teljesítése, valamint az engedély elbírálásáért fizetendő igazgatási és szolgáltatási díj megfizetése után. Az engedély vonatkozhat egy-egy megyére (jellemzően kezelési és hasznosítási engedély esetén), vagy pedig - szállítás és összegyűjtés esetén többnyire ezt javasoljuk - Magyarország teljes területére. Az engedély kiadása az engedélykérelem Hatósághoz történő beérkezésétől számított 55 napon belül történik meg, ha nem kerül sor jelentősebb hiánypótlásra. Ezért is nagyon fontos, hogy tapasztalt szakemberrel készíttesse engedélykérelmét, hiszen ellenkező esetben az engedélyeztetés akár több hónapra is csúszhat! Fontos továbbá, hogy az engedélykérelmet kizárólag környezetvédelmi vagy hulladékgazdálkodási szakirányú végzettségű személy készítheti el. Az engedély a kiadástól számított 5 évig érvényes, majd újra engedélyeztetni kell a tevékenységet.

Szeretné biztos kezekben tudni engedélyeztetését?
Átvesszük a terhet a válláról.
Keressen fel minket!