Mit érdemes tudni?
Telephelyi hulladékkezelés
Mikor van szükség hatósági engedélyre?
Hulladék újrahasznosításával, kezelésével kíván foglalkozni? Akkor jó helyen jár, megtalálta azt, akit keresett! Cégünk, a Perfect Complex Build Kft., komplex szolgáltatást nyújt attól a ponttól kezdve, hogy Ön megtervezi a tevékenységét, az engedélyeztetésen át a folyamatos környezetvédelmi szakértői szolgáltatásokig. Gyakorlati segítséget nyújtunk a hulladékgazdálkodással foglalkozni kívánó vállalkozásoknak, segítünk a helyszín kiválasztásában, a hatósági ügyek intézésében, majd ha már üzemel a létesítmény, akkor a napi környezetvédelmi kötelezettségek teljesítésében is.
Amennyiben egy vállalkozás máshonnan a telephelyére szállít vagy befogad hulladékot, akkor engedélyköteles hulladékgazdálkodási tevékenységet folytat. Ezt aztán a pontos kezelési, illetve hasznosítási tevékenység ismeretében, valamint a beszállított és kezelt hulladék napi és éves mennyiségétől függően kell engedélyeztetni. Jó hír, hogy vállalkozásunk, a Perfect Complex Build Kft. teljeskörű segítséget nyújt Önnek ebben. Meghatározzuk, hogy pontosan milyen engedély szükséges ahhoz, hogy legálisan végezhesse tevékenységét, majd az egész engedélyeztetést végigkövetjük.
A leggyakoribb esetek, amikor telephelyi gyűjtés szükséges:
Bővebben:
- Hulladék telephelyi gyűjtése - Minden olyan esetben engedélyeztetni szükséges, amikor a máshol keletkezett hulladék a telephelyre kerül. Ilyen lehet az is, amikor csak átmenetileg szállítja be egy hulladékszállító cég a hulladékát a telephelyére annak érdekében, hogy másik vállalkozásnak továbbadja.
- Hulladék előkezelése és kezelése - Ezen tevékenység keretében a hulladékot válogatják, aprítják, tömörítik, azonban továbbra is hulladék marad, termékként történő értékesítése nem tervezett. Sok esetben hasznosítás is követi, ebben az esetben hasznosítást megelőző műveletekről, azaz előkezelésről beszélünk.
- Hulladék hasznosítása - A hasznosított hulladékot többé már nem tekinti a jog hulladéknak, hiszen termékként értékesíthető. Többek között építési-bontási hulladék hasznosítható törés és aprítás által, viszont fontos megjegyezni, hogy ez utána csak akkor felhasználható - például útalapként - ha azt engedéllyel rendelkező hulladékhasznosító vállalkozás dolgozta fel és a hulladék megfelelőségét igazolni is tudja. Mostanság, amikor az építőipari alapanyagok ára az egekben van, igen jó lehetőség, ha valaki értéket tud teremteni a hulladékból!
A körforgásos gazdaságra történő áttérés ma már mindennapi beszédtéma az ágazatban. Lehetőséget biztosítunk Partnereinknek, hogy ne maradjanak le az átállásban, hanem jó pozícióból várják az egyre szigorodó újrahasznosítási normákat, hiszen a jövőben egyre inkább meg kell tanulnunk jól használni a hulladékban rejlő potenciált és minél nagyobb arányban újrahasznosítani.
Szeretné biztos kezekben tudni engedélyeztetését?
Átvesszük a terhet a válláról.
Keressen fel minket!Mit kell átgondolnia, mielőtt belevágna az engedélyeztetésbe? Mi minden határozza meg az engedély típusát és a költségeket?
Az engedélyeztetés menete
Mit érdemes tudni?
Mennyibe kerül az engedélyeztetés?
Az engedélyeztetés költségei több tényezőből állnak össze:
- Pénzügyi letét: A tevékenység megkezdése előtt pénzügyi biztosítékot kell elhelyezni a vállalkozás saját pénzintézeténél a pénzügyi biztosíték, a céltartalék, valamint a környezetvédelmi biztosítás hulladékgazdálkodással összefüggő részletes szabályairól szóló 681/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján. Ennek összege a hulladék veszélyességétől, valamint a telephelyen tárolható mennyiségtől függ, de a jogszabály szerint megfelelő biztosítási szerződéssel ez kiváltható, melynek megtalálásában segítünk.
- Környezetvédelmi felelősségbiztosítás: Az engedélyeztetés előtt kötni kell egy biztosítónál egy olyan felelősségbiztosítást, mely kiterjed a hulladékgazdálkodási tevékenység során esetlegesen okozott környezeti károkra. Az éves biztosítási díj biztosítónként igen eltérő, ezért segítünk a legoptimálisabb megoldás kiválasztásában.
- Az engedélykérelem elkészítésének díja: Minden esetben a tevékenységre szóló árajánlatot készítünk Ügyfeleink részére. Előtte megvizsgáljuk, milyen engedélyre van szükség az adott tevékenység végzéséhez és aszerint kínáljuk Önnek a lehető legkedvezőbb árajánlatot. Ezzel párhuzamosan az engedélyhez szükséges, állandó környezetvédelmi megbízotti szerződésre vonatkozóan is adunk árajánlatot.
- Éves környezetvédelmi felügyeleti díj: Az engedély kiadása után éves szinten fizetendő, ami telephelyenként évi 40.000 Ft.
- Igazgatási szolgáltatási díj: A Kormányhivatalnak fizetendő. A díjakat a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági eljárások igazgatási szolgáltatási díjairól szóló 14/2015. (III. 31.) FM rendelet határozza meg a következő táblázatban láthatóak szerint:
Igazgatási szolgáltatási díj
-
Tevékenység megnevezéseIgazgatási díj nem veszélyes hulladék eseténIgazgatási díj veszélyes hulladék esetén
-
Telephelyi hulladékgyűjtés120.000 Ft.180.000 Ft.
-
Hulladékgyűjtés és -előkezelés240.000 Ft.360.000 Ft.
-
Hulladékgyűjtés és -hasznosítás590.000 Ft.875.000 Ft.
-
Hulladékgyűjtés, -előkezelés és -hasznosítás710.000 Ft.1.065.000 Ft.
-
Hulladéktárolóhely üzemeltetési szabályzatának jóváhagyása40.000 Ft.40.000 Ft.
Veszélyes és nem beszélyes hulladék egyidejű engedélyeztetése esetén az összegek összeadandók.